Całkowicie nowa platforma Mustanga Mach-E została opracowana przez zespół specjalistów znany jako Team Edison w celu pełnego wykorzystania szans na maksymalizację osiągów samochodu, jakie wynikają z rozkładu masy i charakterystyki momentu obrotowego w pełni elektrycznego układu napędowego.
Niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w standardowy akumulator litowo-jonowy z 288 ogniwami zapewniający 68 kWh pojemności użytkowej, czy też w akumulator zapewniający rozszerzony zasięg, a dysponujący 376 ogniwami i pojemnością użytkową 88 kWh, akumulator jest umieszczony centralnie pomiędzy osiami pod podłogą, co zapewnia niskie położenie środka ciężkości, co dobrze służy sportowej dynamice Mustanga.
Wysokowydajne akumulatory testowane w temperaturach tak ekstremalnych, jak minus 40 stopni Celsjusza, są umieszczone w wodoodpornej obudowie otoczonej zabezpieczeniami pochłaniającymi energię ewentualnego zderzenia. Zaawansowany aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą reguluje temperaturę pracy akumulatora, co pozwala na skrócenie czasu ładowania i zoptymalizowanie osiągów w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz podczas jazdy z dużą prędkością.
Zasilanie akumulatorowe jest przekazywane do całkowicie nowego, chłodzonego olejem, montowanego z tyłu silnika prądu przemiennego napędzającego tylne koła oraz do dodatkowego silnika montowanego z przodu w modelach wyposażonych w system napędu kół obu osi. Synchroniczny silnik tylny z magnesami stałymi umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego w ciągu 0,5 sekundy, co umożliwia błyskawiczną reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Układ napędu na wszystkie koła Mach-E przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i prowadzenie pojazdu – godne reputacji Mustanga. Przygotowane specjalnie dla Europy charakterystyki amortyzatorów, sprężyn, drążków stabilizujących, układu kierowniczego i napędowego zostały dostosowane do typowych dla Starego Kontynentu węższych, bardziej krętych dróg i wyższych limitów prędkości.
– Stabilna, zapewniająca bezpośrednie reakcje platforma, zaprojektowana dla w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E, pozwoliła nam dostroić parametry, gwarantujące przyjemność z jazdy, zarówno na krętej górskiej drodze Trollstigen w Norwegii, szybkiej niemieckiej autostradzie, jak i wyboistej brytyjskiej B-road – powiedział Geert Van Noyen, szef działu dynamiki w Ford of Europe.
Energooszczędne układy napędowe zapewniają do 610 km zasięgu elektrycznej jazdy (cykl WLTP) w przypadku Mustanga Mach-E z napędem na tylne koła oraz do 540 km dla napędzanych na wszystkie koła Mustanga Mach-E i wersji First Edition.
Funkcja inteligentnego zasięgu pomaga wyeliminować obawy związany z zasięgiem, a to dzięki dokładniejszemu szacowaniu dostępnego zasięgu na podstawie zachowania kierowcy w przeszłości i prognozowanych warunków pogodowych – a nawet przy wykorzystaniu łączności w chmurze w celu przewidzenia, ile energii zostanie zużyte podczas dalszej jazdy. Dane pochodzące z innych elektrycznych Fordów, jeśli ich kierowcy wyrażą zgodę na wymianę informacji, mogą znacznie poprawić dokładność szacunków.
Szybkie i proste ładowanie. Ford oferuje nabywcom Mustang Mach-E opcjonalny zestaw Ford Connected Wallbox, by ładowanie z domu było szybsze, bardziej nowoczesne i wygodniejsze. Dostępna w wersjach 7,4 kW i 11 kW, ładowarka ścienna może doładować baterię Mustanga Mach-E od 10% do 80% w ciągu około 6 godzin.
Nabywcy Mustanga Mach-E otrzymają również w standardzie dwa kable ładujące, dzięki którym będą mogli uzupełnić stan akumulatora wszędzie tam, gdzie zaprowadzi ich droga. 6-metrowy kabel jest zgodny ze uniwersalnym europejskim standardem ładowania, co umożliwia klientom łatwe podłączenie do ładowarek prądu przemiennego.
6,7 metrowy uniwersalny domowy przewód ładujący umożliwia podłączenie do standardowych gniazdek domowych i 32-amperowych niebieskich gniazd przemysłowych, co pozwala na szybsze ładowanie nawet bez użycia ładowarki ściennej Ford Connected Wallbox.
Zapewniono również kompatybilność ze standardem szybkiego ładowania prądem stałym. Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i z powiększonym akumulatorem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą ładowarki IONITY, zyska średnio 119 km zasięgu jazdy w ciągu około 10 minut ładowania.
Mustang Mach-E z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem oraz wersja First Edition otrzymają energię wystarczającą do przejechania 107 km w ciągu około 10 minut ładowania akumulatora. Wersje z napędem na tylne koła i z napędem na wszystkie koła z powiększonymi akumulatorami osiągają poziom naładowania od 10 do 80 procent pojemności akumulatora w ciągu 45 minut.
Mustang Mach-E oferuje również możliwość kontrolowania jazdy za pomocą jednego pedału, co pomaga zwrócić więcej energii kinetycznej do akumulatora, zapewniając większą sprawność energetyczną. Przyspieszanie i zwalnianie kontrolowane są odpowiednio poprzez naciśnięcie lub zwolnienie pedału przyspieszenia, potęgujące wrażenie jazdy na napędzie w pełni elektrycznym. Pedał hamulca mamy zawsze do dyspozycji w sytuacjach, gdy wymagana jest większa siła hamowania.