COVID-19 Pomożemy Online
17.12.2020

Ford Mustang Mach-E - Pierwszy przedstawiciel nowej rasy.

Ford Mustang Mach-E gotów do przyspieszenia bezemisyjnej rewolucji i startu w przyszłość motoryzacji.

  • Ford rozszerza kultową linię Mustangów o nowego SUV-a Mustanga Mach-E ze specjalnie dla niego skonstruowanym, w pełni elektrycznym układem napędowym, który pozwoli połączyć osiągi samochodu sportowego z jazdą bez emisji.
  • Najbardziej zaawansowana technika oferowana przez Forda obejmuje SYNC nowej generacji z możliwością maszynowego uczenia się i łącznością w chmurze, funkcję „smartfon jako kluczyk” oraz najnowocześniejsze systemy wspomagania jazdy.
  • Przestronne, stylowe nadwozie dla pięciorga pasażerów z eleganckim, zdobywającym nagrody wzornictwem i inteligentną funkcjonalnością. Mustang Mach-E z czasem będzie stawał się jeszcze lepszy dzięki zdalnym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania.



Nowy, w pełni elektryczny Mustang Mach-E wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2021 roku jako pierwszy seryjnie produkowany elektryczny samochód Forda, opracowany od podstaw z myślą o dostarczeniu klientom możliwości bezemisyjnej jazdy dzięki w pełni elektrycznemu napędowi.


Mustang Mach-E oferuje klientom poszukującym samochodów elektrycznych: wolność, osiągi i charakter kultowego, najlepiej sprzedającego się na świecie samochodu sportowego. Pierwszy w rodzinie Mustangów SUV, napędzany błyskawicznie reagującym, energooszczędnym, układem napędowym, zasilanym z akumulatora, jest oferowany do wyboru z jednym silnikiem i z napędem na tylne koła lub z dwoma silnikami i z napędem wszystkich kół, zapewniającym porównywalne z supersamochodami przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy.


Klienci mają wybór pomiędzy wersją z akumulatorami zapewniającymi standardowy lub rozszerzony zasięg jazdy, co eliminuje obawy o możliwość dotarcia do celu podróży – większy oferuje czysty, elektryczny zasięg 2 pomiędzy ładowaniami do 610 km (tryb WLTP).


Każdy Mustang Mach-E oferuje tryby jazdy Szept, Aktywność i Nieokiełznanie, które dopasowują dynamikę jazdy i wrażenia pasażerów do nastroju kierowcy. Pięciomiejscowy SUV z nadwoziem w stylu coupe również będzie z czasem coraz lepszy, dzięki zdalnym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania (Over-the-Air).



- Mustang Mach-E jest jednym z najbardziej ekscytujących pojazdów, jakie Ford kiedykolwiek wprowadził na rynek - powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe.- Nowy w pełni elektryczny pojazd jest wyjątkowy, ale nadal bez wątpienia jest Mustangiem i pojawia się w Europie w odpowiednim momencie - dodał de Waard.


  • Całkowicie nowa platforma Mustanga Mach-E została opracowana przez zespół specjalistów znany jako Team Edison w celu pełnego wykorzystania szans na maksymalizację osiągów samochodu, jakie wynikają z rozkładu masy i charakterystyki momentu obrotowego w pełni elektrycznego układu napędowego.



    Niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w standardowy akumulator litowo-jonowy z 288 ogniwami zapewniający 68 kWh pojemności użytkowej, czy też w akumulator zapewniający rozszerzony zasięg, a dysponujący 376 ogniwami i pojemnością użytkową 88 kWh, akumulator jest umieszczony centralnie pomiędzy osiami pod podłogą, co zapewnia niskie położenie środka ciężkości, co dobrze służy sportowej dynamice Mustanga.



    Wysokowydajne akumulatory testowane w temperaturach tak ekstremalnych, jak minus 40 stopni Celsjusza, są umieszczone w wodoodpornej obudowie otoczonej zabezpieczeniami pochłaniającymi energię ewentualnego zderzenia. Zaawansowany aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą reguluje temperaturę pracy akumulatora, co pozwala na skrócenie czasu ładowania i zoptymalizowanie osiągów w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz podczas jazdy z dużą prędkością.



    Zasilanie akumulatorowe jest przekazywane do całkowicie nowego, chłodzonego olejem, montowanego z tyłu silnika prądu przemiennego napędzającego tylne koła oraz do dodatkowego silnika montowanego z przodu w modelach wyposażonych w system napędu kół obu osi. Synchroniczny silnik tylny z magnesami stałymi umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego w ciągu 0,5 sekundy, co umożliwia błyskawiczną reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia.


    Układ napędu na wszystkie koła Mach-E przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i prowadzenie pojazdu – godne reputacji Mustanga. Przygotowane specjalnie dla Europy charakterystyki amortyzatorów, sprężyn, drążków stabilizujących, układu kierowniczego i napędowego zostały dostosowane do typowych dla Starego Kontynentu węższych, bardziej krętych dróg i wyższych limitów prędkości.

    – Stabilna, zapewniająca bezpośrednie reakcje platforma, zaprojektowana dla w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E, pozwoliła nam dostroić parametry, gwarantujące przyjemność z jazdy, zarówno na krętej górskiej drodze Trollstigen w Norwegii, szybkiej niemieckiej autostradzie, jak i wyboistej brytyjskiej B-road – powiedział Geert Van Noyen, szef działu dynamiki w Ford of Europe.

    Energooszczędne układy napędowe zapewniają do 610 km zasięgu elektrycznej jazdy (cykl WLTP) w przypadku Mustanga Mach-E z napędem na tylne koła oraz do 540 km dla napędzanych na wszystkie koła Mustanga Mach-E i wersji First Edition.

    Funkcja inteligentnego zasięgu pomaga wyeliminować obawy związany z zasięgiem, a to dzięki dokładniejszemu szacowaniu dostępnego zasięgu na podstawie zachowania kierowcy w przeszłości i prognozowanych warunków pogodowych – a nawet przy wykorzystaniu łączności w chmurze w celu przewidzenia, ile energii zostanie zużyte podczas dalszej jazdy. Dane pochodzące z innych elektrycznych Fordów, jeśli ich kierowcy wyrażą zgodę na wymianę informacji, mogą znacznie poprawić dokładność szacunków.

    Szybkie i proste ładowanie. Ford oferuje nabywcom Mustang Mach-E opcjonalny zestaw Ford Connected Wallbox, by ładowanie z domu było szybsze, bardziej nowoczesne i wygodniejsze. Dostępna w wersjach 7,4 kW i 11 kW, ładowarka ścienna może doładować baterię Mustanga Mach-E od 10% do 80% w ciągu około 6 godzin.

    Nabywcy Mustanga Mach-E otrzymają również w standardzie dwa kable ładujące, dzięki którym będą mogli uzupełnić stan akumulatora wszędzie tam, gdzie zaprowadzi ich droga. 6-metrowy kabel jest zgodny ze uniwersalnym europejskim standardem ładowania, co umożliwia klientom łatwe podłączenie do ładowarek prądu przemiennego.

    6,7 metrowy uniwersalny domowy przewód ładujący umożliwia podłączenie do standardowych gniazdek domowych i 32-amperowych niebieskich gniazd przemysłowych, co pozwala na szybsze ładowanie nawet bez użycia ładowarki ściennej Ford Connected Wallbox.

    Zapewniono również kompatybilność ze standardem szybkiego ładowania prądem stałym. Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i z powiększonym akumulatorem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą ładowarki IONITY, zyska średnio 119 km zasięgu jazdy w ciągu około 10 minut ładowania.

    Mustang Mach-E z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem oraz wersja First Edition otrzymają energię wystarczającą do przejechania 107 km w ciągu około 10 minut ładowania akumulatora. Wersje z napędem na tylne koła i z napędem na wszystkie koła z powiększonymi akumulatorami osiągają poziom naładowania od 10 do 80 procent pojemności akumulatora w ciągu 45 minut.

    Mustang Mach-E oferuje również możliwość kontrolowania jazdy za pomocą jednego pedału, co pomaga zwrócić więcej energii kinetycznej do akumulatora, zapewniając większą sprawność energetyczną. Przyspieszanie i zwalnianie kontrolowane są odpowiednio poprzez naciśnięcie lub zwolnienie pedału przyspieszenia, potęgujące wrażenie jazdy na napędzie w pełni elektrycznym. Pedał hamulca mamy zawsze do dyspozycji w sytuacjach, gdy wymagana jest większa siła hamowania.


  • Mustang Mach-E wykorzystuje zaawansowane rozwiązania techniczne, aby zapewnić najbardziej komfortowe i bezstresowe wrażenia, jakie kiedykolwiek były osiągalne w samochodach Forda.


    Debiutujący system SYNC nowej generacji, umożliwia dostosowanie ponad 80 ustawień, od temperatury w kabinie i pozycji fotela, po oświetlenie wewnętrzne, dzięki czemu każda podróż dostarcza bardziej osobistych przeżyć. Zdolność uczenia maszynowego pozwala z czasem lepiej zrozumieć zwyczaje kierowcy, dostosowując się do jego rutynowych czynności, aby we właściwym czasie przedstawić właściwe sugestie, dotyczące nawigacji i komunikacji, co pozwala kierowcy skoncentrować się na sytuacji drogowej.

    Zaawansowane rozpoznawanie mowy w trybie konwersacji jest w stanie zrozumieć naturalne, potoczne zdania w 15 językach europejskich, umożliwiając właścicielom kontrolę systemów rozrywki i nawigacji, po oświetlenie i klimatyzację w kabinie, a także zarządzanie rozmowami telefonicznymi. Aby zapewnić jak najlepsze odpowiedzi na polecenia i pytania, informacje z systemów pokładowych uzupełniane są o wyniki wyszukiwania w Internecie – czemu służy stała komunikacja poprzez standardowy modem FordPass Connect.

    – Pracowaliśmy konsekwentnie, aby mieć pewność, że posiadanie Mustanga Mach-E będzie wiązało się z najbardziej osobistymi wrażeniami z jazdy i najsilniejszym poczuciem skomunikowania – powiedział Jan Schroll, menedżer ds. pojazdów skomunikowanych w Ford of Europe. – SYNC nowej generacji jest jak dotąd najmądrzejszą wersją systemu i będzie stawał się jeszcze mądrzejszy, im dłużej będziesz używał samochodu. Został zaprojektowany, aby wiedział, czego- i kiedy potrzebujesz, dzięki czemu możesz po prostu siedząc za kierownicą cieszyć się jazdą.

    Apple CarPlay i Android Auto instalowane są fabrycznie bez dodatkowych kosztów, obydwa systemy pozwalają na bezprzewodowe skomunikowanie z urządzenie mobilnym.10 15,5 calowy wyświetlacz dotykowy o rozdzielczości Full HD posiada uproszczony interfejs, dostarczający informacji w zorganizowany, łatwo przyswajalny sposób, sterowany za pomocą dotyku, powiększania i obracania, natomiast wirtualne pokrętło na dole ekranu umożliwia szybką dotykową regulację głośności muzyki lub połączeń konferencyjnych. Komunikację poprawia dodatkowo SYNC AppLink, dzięki któremu obsługiwane aplikacje, jak what3words, Waze i Webex, mogą zaoferować głębszą integrację pojazdu ze smartfonem. W standardzie klient otrzyma również bezprzewodową ładowarkę do smartfonów.

    SYNC nowej generacji zwiększa również zaufanie kierowców dzięki powiązanej z nim nawigacji. Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i prognozy ruchu są dostarczane przez specjalistów z firmy TomTom, a wyznaczanie tras w pojeździe i w chmurze zapewnia firma Garmin. Dzięki temu kierowcy mają gwarancję wybierania najszybszych tras do celu. Podróże mogą być wstępnie planowane, a trasy przesyłane z aplikacji FordPass do systemów samochodu. System SYNC nowej generacji potrafi również doradzać w trakcie podróży, gdzie i kiedy ładować akumulator, a także zapewniać w czasie rzeczywistym informacje o dostępności ładowarek i cenach na stacjach ładowania.

    Wsiadanie i uruchomienie pojazdu jest szybkie i bezstresowe dzięki systemowi „telefon jako kluczyk”, który zadebiutuje w ofercie Forda w Mustangu Mach-E. Dzięki łączności Bluetooth, system może wykrywać smartfony zarejestrowanych użytkowników, gdy ci zbliżają się do samochodu, odblokowując drzwi i umożliwiając rozpoczęcie jazdy bez wyjmowania z kieszeni telefonu, pilota, czy z kluczyka.

    Dostępny jest też kod awaryjny, który można wprowadzić z klawiatury umieszczonej na słupku „B”, aby odblokować zamki drzwi, a osobny kod wprowadzony na centralnym ekranie dotykowym pozwoli na uruchomienie i jazdę, na przykład w razie rozładowania baterii telefonu.

    Mustang Mach-E może również dostosować indywidualne ustawienia dla jednego z korzystających z samochodu kierowców jeszcze przed zajęciem miejsca za kierownicą, identyfikując smartfon lub pilota osoby, która zbliża się do Mustanga. Dostęp do przestrzeni ładunkowej z dłońmi pełnymi toreb jest łatwiejszy, dzięki zastosowaniu opcjonalnego systemu bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika, który umożliwia ich otwieranie za pomocą prostego ruchu stopy pod tylnym zderzakiem.

    Na drodze kierowca może łatwo dopasować reakcje samochodu do swojego nastroju za pomocą wybieranych trybów jazdy. Tryby Szept, Aktywność i Nieokiełznanie są zaprojektowane tak, aby zjednoczyć kierowcę z samochodem, oddając to, co widzi, słyszy i czuje za kierownicą.

    Tryb Aktywność równoważy cichy spokój w pełni elektrycznego pojazdu z radosną jazdą i ekscytującymi osiągami Mustanga – dzięki temu jest idealnym wyborem do codziennych podróży. Miękkie niebieskie światło wypełnia kabinę, a dynamiczny zespół wskaźników wyświetla tryb Eco, który pomaga zmaksymalizować sprawność energetyczną.


  • Mustang Mach-E jest natychmiast rozpoznawalny jako Mustang, dzięki charakterystycznym elementom, takim jak długa, muskularna maska, projekt tylnej partii nadwozia, agresywnie ukształtowane reflektory i charakterystyczne lampy tylne, złożone z trzech świecących pasków.

    Inżynierowie i projektanci, korzystając z całkowicie nowej, elektrycznej architektury Forda z umieszczonymi w podwoziu akumulatorami, byli w stanie stworzyć wnętrze pojazdu, które jest nie tylko kolejnym wcieleniem Mustanga, ale też wykorzystuje do maksimum przestrzeń nadwozia SUV-a, przeznaczoną dla pięciu osób i ich bagażu.

    Przestrzeń ładunkową o pojemności 402 litrów, rosnącą do 1420 litrów po złożeniu tylnych siedzeń uzupełnia przedni bagażnik. Zapewniający dodatkowe 81 litrów przestrzeni, przedni bagażnik wyposażono w odprowadzenie wody, co czyni go wygodnym miejscem do przechowywania mokrej lub zabłoconej odzieży sportowej, butów na wędrówki lub sprzętu plażowego po jego użyciu.

    Całe wnętrze Mustanga Mach-E emanuje konsekwentnym połączeniem eleganckiego, nowoczesnego designu i inteligentnej funkcjonalności. Dostępny jako opcja, najwyższej jakości system dźwiękowy B&O, obejmuje dyskretnie rozmieszczony pas głośników przednich, wbudowanych nad otworami wentylacyjnymi i działających jak soundbar, który już został wyróżniony nagrodą iF DESIGN AWARD 2020. Dwupoziomowa deska rozdzielcza należy do elementów stylistycznych, zaczerpniętych z tradycji kolejnych generacji Mustanga.



Skontaktuj się z nami



Aktualności i wydarzenia




Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera